E' stato diffuso il numero di febbraio di LADINS dal FRIÛL edito dall'associazione culturale "Friûl tal Nord".
Al' è vignût fûr il numar dal mês di fevrâr di LADINS dal FRIÛL. Edizion de associazion culturâl "Friûl tal Nord".
(Renzo Balzan)

E' stato pubblicato il numero due del mese di febbraio 2002 di LADINS dal FRIÛL il Periodico - mensile di informazione e cultura sulla minoranza celtica dei Ladins de Furlanie. Edizione dell' associazione culturale "Friûl tal Nord".
Ecco il sommario
Pag.1 - L'identità, la modernità e il dialogo
L'editoriale tratta il tema proposto dall' "Anno Internanionale delle Montagne", con riferimento soprattutto alla realtà della montagna friulana.
Pag.2 - L'importante funzione di biblioteche e musei
L'articolo apre un dibattito sull'utilizzo di musei e biblioteche, anche per la loro possibile funzione di "resistenza culturale" nei confronti della globalizzazione.
Pag.3 - Le maschere rituali dell'arco alpino orientale
In questo articolo si fà la cronaca di un'importante convegno che si è svolto lo scorso mese di novembre a Malborghetto in Val Canale, sul tema delle "Maschere rituali presenti nelle regioni dell'arco alpino orientale", vale a dire Friuli, Carinzia e Slovenia. Significanti le testimonianze dei rappresentanti di comunità minoritarie come Sappada/Plodn, Sauris/Zahre, Timau/Tischlbong e Resia/Rezija.
Pag.4 - La pagina è riservata ai fatti di cronaca e della cultura delle "Terre Ladine" (Ladinia delle Dolomiti e Ladinia svizzera dei Grigioni). In questo numero viene proposta la recensione del n.23 della rivista "Ladinia" (Sföi culturâl dai Ladins dles Dolomites).
Pag.5 - 'E la pagina dedicata a Giuseppe Marchetti, quest'anno celebrato per il centenario della sua nascita. Del celeberrimo friulanista viene proposta l'introduzione della "Cuintristorie dal Friûl", datata novembre 1950. Ricordiamo che Giusepe Marchetti è morto l'otto maggio 1966 a Udine, mentre era nato a Gemona il 23 luglio 1902.
Pag.6 - Per la pagina dei documenti viene proposto, tradotto in friulano, il primo capitolo del libro "Il mio vecchio Friuli", di David Maria Turoldo.
Pag.7 - Turoldo, coscienza inquieta della Chiesa
La pagina della cultura è riservata in questo numero a commemorare Padre David Maria Turoldo a dieci anni della sua morte. Turoldo è venuto per l'appunto a mancare il 6 febbraio 1992.
Pag.8 - Come una Viola a Casarsa
'E la pagina delle recensioni dei libri in lingua friulana. La recensione che si propone in questo numero è quella dell'antologia "Wie eine Viole in Casarsa" (Come una Viola a Casarsa), con poesie friulane tradotte in tedesco. L'antologia era stata pubblicata nel 1988 dall' editore Braitan di Cormòns, che ha come curatore ed animatore il prof. Hans Kitzmüller, di madre friulana e di padre austriaco.
"Ladins dal Friûl" si po' trovare nella versione integrale sul sito: www.officepoint.it/ladinsAl' è vignût fûr il numar doi dal mês di fevrâr 2002 di LADINS dal FRIÛL il Periodic- mensîl di informazion e culture sul cont de minorance celtiche dai Ladins de Furlanie. Edizion de associazion culturâl "Friûl tal Nord".
Somari:
Pag.1 - L'identitât, la modernitât e il dialig
L'editoriâl al trate il tem proponût dal "An Internazionâl des Montagnis", cun riferiment sore il dut a la realtât de montagne furlane.
Pag.2 - L'impuartate funzion di bibliotechis e museus
L'articul al vierç un dibatiment sul ûs di meseus e bibliotechis, ancje pe lôr pussibil funzion di "resistence culturâl" tai rivuarts de globalizazion.
Pag.3 - Lis mascaris rituâls dal arc alpin orientâl
In chest articul si fâs la croniche di une impuarte cunvigne che si è davuelte tal mês di novembar stât a Malburghet in Val Cjanâl, sul ten des "Mascaris rituâls tes regjons dal arc alpin orientâl", ossei Friûl, Carintie e Slovenie. Significants lis testemoneancis dai rapresentant di comunitâts minoritariis come Sapade/Plodn, Sauris/Zahre, Tamau/Tischlbong e Resie Rezija.
Pag.4 - La pagjine e je riservade ai fats de croniche e de culture des "Tieris Ladinis" (Ladinie des Dolomitis e Ladinie dal Grison svuizar). In chest numar e je proponude la recension dal n°23 de riviste "Ladinia" (Sföi culturâl dai Ladins dles Dolomites)
Pag.5 - E je la pagjine dediade a Josef Marchèt, chest an memoreât pal centenari de sô nassince. Dal innomenât furlanist e ven proponude la jentrade de "Cuintristorie dal Friûl", datade novembar 1950. O ricuardìt che Josef Marchèt al è muart a Udin ai 8 di mai dal 1966, mentri al jere nassût a Glemone ai 23 di luj dal 1902.
Pag.6 - Pe pagjine dai documents al ven proponût, voltât par furlan, il prin cjapitul dal libri "Il mio vecchio Friuli", di David Maria Turoldo.
Pag.7 - Turoldo, cussience malcujete de Glesie
La pagjine de culture e je riservade cheste volte a memoreâ Pari David Maria Turoldo a dîs agns ch'al è muart. Turoldo al è vignût a mancjâ justeapont ai 6 di fevrâr dal 1992.
Pag.8 - Come une Viole a Cjasarse
E je la pagjine des recensions dai libris in lenghe furlane. La recension che si propon in chest numar e je chê de antologie "Wie eine Viole in Casarsa" (Come une viole a Cjasarse), cun poesiis par furlan voltadis par todesc. L'antologie e jere stade publicade tal 1988 da l'editrice Braitan di Cormòns, che à come animadôr e curadôr il prof. Hans Kitzmüller, di mari furlane e di pari austriac.

"Ladins dal Friûl" si pò cjatâlu te version integrâl tal sît: www.officepoint.it/ladins



< Torna alla pagina di febbraio